Wednesday, October 7, 2009

Alkisah demam campak

You read the title right :)

Semuanya bermula dengan seorang budak berumur 2 tahun yg merupakan anak buah aku bernama Adam Ukasyah. Dia kena demam campak yg akhirnya berjangkit kepada 'pak cik kecik' dia,at the same time cousin aku yg lebih kurang sebaya dengan Adam kowt. Namenya Azim. Ntah,aku ramai sngt cousin. Every year mesti ade cousin baru. Haha :D Ok,so da dua orang kena demam campak. Cousin aku yg merupakan pak cik sebenar Adam pun terkena jangkitan demam campak. Satu family dorng kena except mak ngah aku. Hehe. Dekat pahang pulak,Azim punye siblings pun berjangkit jugak. Dah la time tue nak dekat raya. Sabtu sebelum raya,aku dengan family aku blk la pahang. First raya, adik aku,Iman pulak yg kena demam campak ! Argghh ! Kesian dia,first raya da kena. Tapi serious weyh, dia relaks gler.


Seminggu selepas tue,Iman bersansur pulih. Tapi tapi,adik aku yg paling kecik tue pulak yg kena ! Yes,Amin. Kesian Amin. Satu badan penuh dengan bintik2 merah. Time tue aku dah panic gler. Ye la,aku mane penah kena demam campak. Orang ckp demam campak nie kena sekali seumur hidup. So aku mesti kenanye la. Tup tup,dua hari lepas Amin kena, aku perasan ade bintik merah dkt peha aku. Arghhh ! Yea,memang betul. Aku dah dijangkiti demam campak. Uwaaaa ! Seksa tau tak? Then mak aku pun bwk la pegi klinik. Dapat seminggu MC. Hehe :) best memang la best,tapi bosan. Exam da nk dekat. Aku tak study pape lagi. Memang dugaan. Ish ish ish. Takpe,aku redha :DD Lepas tue, adik aku yg dekat asrama,Nadirah call mak aku. "Mama, kakngah pun kena demam campak." So,abah aku pun amek half day and pegi amek dia dekat sabak bernam.


Status sekarang : Amin da sihat, aku pun dah sihat. Cume tinggal parut bintik nie je. Dekat muka bnyk gler ! Aku sanggup buat ape je utk dptkn blk kulit muka aku yg dulu. Hehe :) Well, doakan aku dengan adik2 aku cepat sembuh :) And doakan parut nie boleh hilang :) Amin amin amin :)


P/S: to group presentation sejarah aku,sorry sebab aku tk dpt nk buat presentation dgn korng. sorry sngt. utk kwn2 aku (Wani,Sara,Sue,Wati) aku rindu korng ! utk my sayang (Shahfiq Zamani) i love you so much,sayang. by nk jumpe ayang :)


Lots of Love :)